Váš účet: Přihlásit | Registrovat
V košíku máte zboží za 0 Kč

Stáhněte si data z ISPOP, za pár dní už nebudou!

Plánovaný přechod na ISPOP2 se kvapem blíží. Přechodová odstávka bude už od 15.12. do konce roku. Hlášení za 2017 a starší již nebudou dostupná, je nutné si je včas stáhnout!

08. prosinec 2021

Nedostupnost systému ISPOP v termínu od 15.12.2021 do začátku roku 2022

Vzhledem k plánovanému uvedení do provozu nových systémů ISPOP, CRŽP a EnviIAM pro ohlašování v roce 2022 nebude možné v době od 15.12.2021 do začátku roku 2022 (předpoklad 3.1.2022) plnit ohlašovací povinnosti prostřednictvím ISPOP ani prostřednictvím napojených systémů SEPNO, HNVO, ISOH a IPO.

Poslední termín dostupnosti systému ISPOP bude úterý 14.12.2021, od středy 15.12. nebude systém ISPOP dostupný a nebude ani poskytovat služby napojeným systémům tzn. do systémů SEPNO, HNVO, ISOH (Registr zařízení) a IPO se nebude možné přihlásit!

Ohlašování v roce 2022 již bude realizováno přes nové systémy ISPOP a CRŽP (Centrální registr životního prostředí).

Nový systém ISPOP bude nadále dostupný na adrese www.ispop.cz a bude zajišťovat pouze příjem a zpracování hlášení. Pro splnění ohlašovací povinnosti bude poskytovat jako nástroj HTML formuláře, které budou dostupné on-line (nikoliv již PDF formuláře).

Nový systém CRŽP bude zajišťovat funkcionalitu registru ISPOP, tzn. registraci a správu subjektu, uživatelů, provozoven IRZ, OVZ a evidenci MUV, včetně Registru OZO. Do systému budou migrována všechna data (o uživatelích, subjektech, provozovnách...) z registru ISPOP. Doporučujeme provést kontrolu a aktualizaci uživatelských účtů a kontaktních údajů (email, telefon), aby bylo možné nadále uživatelské účty využít.

SEPNO (evidence přepravy NO) ručně, a pak zpětně dopsat?

V období, kdy nebude ISPOP dostupný (15.12.21 až cca 3.1.22) nebude možné kromě jiného ani používat portál SEPNO pro ohlašování přepravy nebezpečných odpadů. Podle § 79 odst. 3 zákona o odpadech je v případě přerušení provozu ISPOP možné přepravu nebezpečných odpadů uskutečnit, pokud odesilatel vyplní ohlašovací list, jeden potvrzený si ponechá jako doklad o předání nebezpečného odpadu a druhý přiloží k zásilce a po dokončení přepravy si jej ponechá příjemce.

Po obnovení provozu ISPOP je příjemce do 3 pracovních dnů povinen doplnit údaje o přepravě nebezpečných odpadů v rozsahu ohlašovacího listu do ISPOP.

Hlášení za rok 2017 a starší už nebudou k dispozici!

Do systému budou migrována pouze hlášení za rok 2018 a novější. Starší hlášení již nebudou ohlašovatelům dostupná. Doporučujeme tedy pro případ potřeby jejich stažení. Ke stažení těchto starších hlášení není žádný zákonný důvod. Jejich využití bude spíše méně časté, např. při analýzách. Předpokládám, že většina ohlašovatelů si hlášení před odesláním stejně ukládá.

Výklad povinností zaměřený na podnikovou praxi se dozvíte i na odborných kurzech věnovaných aplikované podnikové ekologii:

  • Maximální minimum o novém zákoně o odpadech

  • Podnikový ekolog (2denní kurz)

    Dvoudenní intenzivní kurz pro funkci podnikový ekolog s praktickým návodem na zjištění povinností. Kompletní vzorová dokumentace.

Autor: Ing. Zdeněk Fildán, ENVI GROUP

Byla pro vás informace důležitá?

Potřebujete být neustále v obraze? Získejte zdarma prémiový přístup a bonusy navíc. Buďte ceněnným odborníkem

Podniková ekologie

Semináře, kurzy, školení

další odborné akce

© 2015 Envi Group s.r.o., návrh a vývoj KETNET s.r.o., připojeno k síti TaNET. Veškerý obsah je majetkem Envi Group s.r.o. a jakékoliv jeho šíření a kopírování bez předchozího písemného souhlasu je zakázáno.